Υποέργο 1: Ανθρώπινα Δικαιώματα-CRC-1

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση [Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο] μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή»

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση [Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο] μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή»

Βοήθεια από Εθνικούς Φορείς

Τα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελούν θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες που δικαιούται κάθε άτομο, ανεξαρτήτως φυλής, θρησκείας, εθνικότητας, φύλου ή άλλου χαρακτηριστικού. Στην Ελλάδα, υπάρχουν διάφοροι εθνικοί φορείς που μπορούν να προσφέρουν βοήθεια σε άτομα που θεωρούν ότι τα δικαιώματά τους έχουν παραβιαστεί.

Κυριότεροι Εθνικοί Φορείς:

Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ):

Η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) αποτελεί τον Εθνικό Θεσμό Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην Ελλάδα και λειτουργεί ως ανεξάρτητο συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας στα ζητήματα προστασίας και προώθησης των δικαιωμάτων του ανθρώπου.

Ποια είναι η αποστολή της ΕΕΔΑ;

  • Παρακολούθηση της εφαρμογής του δικαίου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
  • Παροχή συμβουλών προς την Πολιτεία για την προώθηση και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
  • Ενημέρωση της κοινής γνώμης για τα θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
  • Προάσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
 

Επικοινωνία:

 

Συνήγορος του Πολίτη

Ο Συνήγορος του Πολίτη λειτουργεί ως θεματοφύλακας των δικαιωμάτων στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, με ιδιαίτερη έμφαση στην παρακολούθηση και προώθηση της εφαρμογής της αρχής της ίσης μεταχείρισης, των δικαιωμάτων του παιδιού και των ευπαθών ομάδων.

Ποιος είναι ο ρόλος του Συνηγόρου του Πολίτη;

  • Διαμεσολαβεί σε διαφορές μεταξύ πολιτών και φορέων της Διοίκησης (π.χ. Υπουργεία, Δήμοι, Ανεξάρτητες Αρχές).
  • Ερευνά καταγγελίες για κακοδιοίκηση, αυθαιρεσίες και αδικίες από πλευράς της Διοίκησης.
  • Προστατεύει τα δικαιώματα των πολιτών, όπως το δικαίωμα στην καλή διοίκηση, την πρόσβαση στην πληροφορία, την προστασία δεδομένων, κ.α.
  • Προασπίζει τα συμφέροντα των πολιτών απέναντι σε άδικες ή παράνομες πράξεις της Διοίκησης.
  • Προτείνει βελτιώσεις στη νομοθεσία και τις διοικητικές πρακτικές.
  • Ενημερώνει τους πολίτες για τα δικαιώματά τους και τον τρόπο διεκδίκησής τους.
 

Επικοινωνία:

  • Ιστοσελίδα: https://www.synigoros.gr/  
  • Διεύθυνση:
    • Αθήνα: Χαλκοκονδύλη 17, Τ.Κ. 104 32
    • Θεσσαλονίκη: ΔΕΘ HELEXPO ΑΕ, Εγνατία 154, Τ.Κ. 546 36
  • Τηλέφωνο: 213 1306 600
  • Email: press@synigoros.gr
 

Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ): 

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ) αποτελεί έναν θεμελιώδη πυλώνα της ελληνικής δημοκρατίας, διαδραματίζοντας καίριο ρόλο στην προώθηση της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της καταπολέμησης της διαφθοράς. Ιδρύθηκε το 2019, με στόχο τη συνένωση δυνάμεων και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας στην αντιμετώπιση φαινομένων διαφθοράς στον δημόσιο τομέα.

Αρμοδιότητες:

  • Έλεγχοι: Η ΕΑΔ διενεργεί ελέγχους σε δημόσιους φορείς, ΟΤΑ και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ερευνώντας καταγγελίες και εντοπίζοντας τυχόν παραπτώματα.
  • Προστασία καταγγελλόντων: Παρέχει προστασία σε μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος που καταγγέλλουν περιστατικά διαφθοράς, διασφαλίζοντας την ανωνυμία και την ασφάλειά τους.
  • Διαφάνεια: Προάγει την διαφάνεια μέσω της δημοσιοποίησης στοιχείων και δεδομένων, όπως οι πόθεν έσχες των αξιωματούχων και οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης.
  • Εκπαίδευση: Ενημερώνει και ευαισθητοποιεί το κοινό για θέματα διαφάνειας και ακεραιότητας, υλοποιώντας προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης.
 

Η ΕΑΔ διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών στους θεσμούς, διασφαλίζοντας την ορθή και διαφανή διαχείριση του δημόσιου χρήματος. Η δράση της συμβάλλει στην καταπολέμηση της διαφθοράς, η οποία πλήττει την οικονομική ανάπτυξη, υπονομεύει το κράτος δικαίου και φθείρει την κοινωνική συνοχή.

Επικοινωνία:

 
116 111 Γραμμή Βοήθειας για το Παιδί

Η 116 111 Γραμμή Βοήθειας για το Παιδί αποτελεί μια δωρεάν, 24ωρη, άμεση και εμπιστευτική τηλεφωνική γραμμή για παιδιά και ενήλικες που θέλουν να αναφέρουν περιστατικά κακοποίησης, παραμέλησης ή εκμετάλλευσης παιδιών.

Ποιος μπορεί να καλέσει:

  • Παιδιά: Μπορείτε να καλέσετε ανώνυμα και να μιλήσετε για οτιδήποτε σας απασχολεί, σας ανησυχεί ή σας φοβίζει.
  • Ενήλικες: Μπορείτε να καλέσετε για να αναφέρετε περιστατικά κακοποίησης, παραμέλησης ή εκμετάλλευσης παιδιών που έχετε παρατηρήσει ή για να ζητήσετε βοήθεια και καθοδήγηση.
 

Για ποια θέματα μπορείτε να απευθυνθείτε:

  • Κακοποίηση: Σωματική, σεξουαλική, ψυχολογική
  • Παραμέληση: Φροντίδα, διατροφή, εκπαίδευση
  • Εκμετάλλευση: Σεξουαλική, εμπορία, εργασία
  • Κίνδυνος: Απειλές αυτοκτονίας, φυγής από το σπίτι, εξάρτησης
  • Ανησυχίες: Για τον εαυτό σας, για άλλα παιδιά, για σχέσεις
 

Διαδικασία λειτουργίας:

  • Έμπειροι ψυχολόγοι θα σας ακούσουν με προσοχή, θα σας στηρίξουν και θα σας βοηθήσουν.
  • Η κλήση είναι δωρεάν από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο από οπουδήποτε στην Ελλάδα.
  • Η γραμμή είναι άμεση, χωρίς αναμονή.
  • Η επικοινωνία είναι εμπιστευτική.
 

Μην διστάσετε να αναζητήσετε βοήθεια!

Επιπλέον Φορείς:

Εκτός από τους κύριους εθνικούς φορείς, υπάρχουν και άλλοι οργανισμοί που μπορούν να προσφέρουν βοήθεια σε άτομα που θεωρούν ότι τα δικαιώματά τους έχουν παραβιαστεί.

  • Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ): Υπάρχουν πολλές ΜΚΟ στην Ελλάδα που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τις οποίες μπορείτε να αναζητήσετε:  
  • Δικηγόροι: Εάν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας έχουν παραβιαστεί, μπορείτε να συμβουλευτείτε έναν δικηγόρο. Ο δικηγόρος σας μπορεί να σας ενημερώσει για τα δικαιώματά σας και να σας βοηθήσει να λάβετε νομική βοήθεια.